GRATYFIKACJA PIENIĘŻNA DLA EMERYTÓW
ZASADY PRZYZNAWANIA GRATYFIKACJI PIENIĘŻNEJ
Z TYTUŁU PRZEJŚCIA NA EMERYTURĘ
1. Gratyfikację pieniężną z tytułu przejścia na emeryturę mogą otrzymać Członkowie Beskidzkiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, którzy spełniają poniższe warunki:
a. są wpisani do Rejestru Pielęgniarek i Położnych prowadzonego przez OR BOIPiP w Bielsku-Białej;
b. regularnie opłacają składki członkowskie;
c. nie pobrali gratyfikacji pieniężnej z tego tytułu;
d. złożą WNIOSEK (wzór wniosku stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszej Uchwały) w określonym terminie wraz z dokumentami, o których mowa poniżej oraz Arkusz aktualizacyjny danych osobowych w okręgowym rejestrze „F” lub Oświadczenie o zaprzestaniu wykonywania zawodu pielęgniarki/położnej.
2. Prawo do gratyfikacji pieniężnej z tytułu przejścia na emeryturę Członek Izby uzyskuje po przejściu na emeryturę.
3. Gratyfikacja pieniężna z tytułu przejścia na emeryturę wypłacana jest jednorazowo.
4. Członkowie BOIPiP ubiegający się o gratyfikacje pieniężną składają wniosek w terminie do 12 miesięcy od dnia uzyskania decyzji o prawie do emerytury.*
5. Osoby, które nabyły praw emerytalnych przed dniem 25 czerwca 2024 r., nie pobrały gratyfikacji emerytalnej, a spełniają powyższe warunki mają możliwość składania wniosku o wypłacenie gratyfikacji przez okres 12 miesięcy od podjęcia uchwały czyli do dnia 25 czerwca 2025 r.
6. Po upływie terminu wskazanego w punkcie 4 gratyfikacja pieniężna nie przysługuje.
7. Do wniosku o przyznanie gratyfikacji emerytalnej musi być przedłożona do wglądu legitymacja emeryta oraz poświadczenie o opłacaniu składek członkowskich.
8. Decyzją o uzyskaniu prawa do emerytury nie jest decyzja o naliczeniu lub przeliczeniu wysokości emerytury.
9. Otrzymanie gratyfikacji pieniężnej z tytułu przejścia na emeryturę jest dochodem Członka BOIPiP i podlega rozliczeniu przy składaniu rocznego zeznania podatkowego.
W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań określonych w niniejszym Regulaminie, Przewodnicząca Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych, może jednorazowo wezwać Członka BOIPiP składającego wniosek do uzupełnienia braków w terminie 14 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
*Dotyczy osób, które nabywają praw emerytalnych po dniu 25 czerwca 2024 r.
Do pobrania:
W razie pytań prosimy o bezpośredni kontakt z Działem Rejestru BOIPiP
- tel. 33 811 89 58 lub 33 822 81 11 wew. 3.