Ułatwienia dostępu

Beskidzka Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych Tel: 33 822 81 11

Indywidualne i grupowe praktyki

I N F O R M A C J A

Informacje dotyczące składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów

Wykonujących Działalność Leczniczą

 

Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreślenia z rejestru (Dz. U. Nr 221, poz. 1319 z  późn. zm.) od dnia 01.04.2013 r. wnioski o wpis / zmianę lub skreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą winny być składane w formie elektronicznej.

  

W dniu 23.08.2024 r. zmienił się sposób korzystania z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).

Cześć wniosków i ksiąg, które dotychczas były obsługiwane w RPWDL 1.0,  od teraz obsługiwane są w RPWDL 2.0. https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/

Jest to kolejny etap procesu wdrażania RPWDL 2.0 i stopniowego wygaszania RPWDL 1.0 (https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/).

W związku z wprowadzoną zmianą:                        

- w RPWDL 1.0 zablokowane zostało wprowadzanie wniosków o nowe wpisy do rejestru, z wyjątkiem wniosków dotyczących rejestrowania istniejącej w RPWDL 1.0 praktyki zawodowej na obszarze nowego organu rejestrowego,

- nowe wnioski o wpisy obsługiwane są w systemie RPWDL 2.0 (z powyższym wyjątkiem),

- wnioski oraz księgi istniejące w RPWDL 1.0 będą nadal obsługiwane w rejestrze 1.0.

W załączniku instrukcja dla praktyk zawodowych RPWDL 2.0

KROK PO KROKU

Co należy zrobić żeby założyć indywidualną lub grupową praktykę zawodową:

 

1.Przygotowanie:

  1. posiadać wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  2. posiadać umowę ubezpieczenia obowiązkowego OC,
  3. dokonać opłaty za wpis do rejestru praktyk w wysokości 166,00 zł na konto bankowe:
    ING Bank Śląski o/Bielsko-Biała 28 1050 1070 1000 0001 0027 5783
    wpisując w tytule: "Opłata za wpis do rejestru praktyk zawodowych".
  4. należy posiadać profil zaufany (epuap lub bankowość elektroniczną)

 

Następnie:

Złóż wniosek o wpis praktyki pielęgniarek/położnych do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Wniosek możesz złożyć po zarejestrowaniu konta i zalogowaniu się do https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/

Wypełniony wniosek powinien zostać przesłany przy pomocy profilu zaufanego czyli przez ePUAP www.epuap.gov.pl lub bankowość elektroniczną.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Działem Rejestru BOIPiP pod nr tel. 33 811 89 58.

 Aby uzyskać profil zaufany należy:

  • wejść na stronę ePUAP: www.epuap.gov.pl,
  • zarejestrować się - założyć konto na ePUAP (szczegółowa instrukcja rejestracji dostępna jest na stronie ePUAP),
  • zalogować się na swoje konto, następnie wejść w zakładkę moje konto - profil zaufany - załóż profil i wypełnić wniosek o nadanie profilu zaufanego,
  • następnie należy udać się do wskazanego przez ePUAP urzędu do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości (Urząd skarbowy, Urząd miasta, Starostwo powiatowe, ZUS).


Składka członkowska w okresie od stycznia do marca 2025 roku wynosi 64,12 zł.


Obowiązek zgłaszania zmian (art. 107 ustawy o działalności leczniczej)

Pielęgniarka/położna wykonująca działalność leczniczą wpisana do rejestru jest obowiązana zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.

Zmiana we wpisie podlega opłacie w kwocie 83,00 zł.

W przypadku nie zgłoszenia zmian danych objętych rejestrem w wyżej wymienionym terminie okręgowa rada może w drodze decyzji administracyjnej nałożyć karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.


Opłata za wpis/ zmianę do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej 2% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłoszonego w drodze obwieszczenia, przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej “Monitor Polski”, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis i wynosi w roku 2025 – 166,00 zł.  Zmiana we wpisie podlega opłacie w kwocie 83,00 zł.