43-300 Bielsko-BIała

ul. Warszawska 28 II p.

Tel: 33 822 81 11 

FAX: 33 822 81 13 

email:  boipip@boipip.org.pl

Jak dojechać?
Beskidzka Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych Tel: 33 822 81 11 - FAX: 33 822 81 13

Aktualności

Zaproszenie na warsztaty - Akademia leczenia ran - 17.04.2024

Zaproszenie na szkolenie Wybrane algorytmy w postępowaniu położnej

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z prośbą o udostępnienie informacji na temat bezpłatnych szkoleń stacjonarnych z cyklu Akademia Umiejętności Nowoczesnej Położnej.

Zapraszamy do udziału w bezpłatnych szkoleniach z cyklu Akademia Umiejętności Nowoczesnej Położnej pod patronatem Polskiego Towarzystwa Położnych.

Kierownictwo naukowe: prof. dr hab. med. Jerzy Szczapa, prof. UM dr hab. Beata Pięta.

Szkolenia odbędą się 13 miastach, w godzinach 10.00 – 15.00.

Zachęcamy do wysłuchania wielu wykładów naukowych, wzięcia udziału w dyskusjach oraz warsztatach.

Zapraszamy również do strefy wystawców i spotkania z przedstawicielami firm medycznych, którzy zaprezentują produkty dla kobiet w ciąży, mam oraz noworodków.

Lista miast

Miejscowość

Termin

hotel

adres

Bydgoszcz

czwartek, 7 marzec, 2024

Holiday Inn

Grodzka 36

Łódź

piątek, 8 marzec, 2024

The Loom

Ogrodowa 21

Kraków

sobota, 9 marzec, 2024

Qubus

Nadwiślańska 6

Kielce

czwartek, 21 marzec, 2024

Dal

Piotrkowska 12

Rzeszów

piątek, 22 marzec, 2024

B&B

Grottgera 28

Lublin

sobota, 23 marzec, 2024

Focus

Podzamcze 1

Katowice

czwartek, 4 kwiecień, 2024

Courtyard by Marriott

Uniwersytecka 13

Wrocław

piątek, 5 kwiecień, 2024

Radisson Blu

Purkyniego 10

Szczecin

sobota, 6 kwiecień, 2024

Radisson Blu

Plac Rodła 10

Warszawa

sobota, 20 kwiecień, 2024

Arche

Al. Krakowska 237

Poznań

czwartek, 16 maj, 2024

Mercure Centrum

Roosevelta 20

Toruń

piątek, 17 maj, 2024

Bulwar

Bulwar Filadelfijski 18

Sopot

sobota, 18 maj, 2024

Haffner

Haffnera 59

  Szczegółowy program znajdą Państwo w załączniku.

 Na szkolenia obowiązuje rejestracja w aplikacji Pregna Experts lub na www.akademiapoloznej.pl

 Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje kolejność zgłoszeń.

Pozdrawiam
PRENATALIS

Monika Roszczyniała
Koordynator Szkoleń
tel. 887 119 119

Aplikacja Diagnostic Nurse

Szanowni Państwo, 

Drogie Koleżanki i Koledzy, 

 

Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Pielęgniarstwa Rodzinnego i Geriatrycznego 

Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, z ogromną radością pragnie udostępnić Członkom samorządu pielęgniarek i położnych zrzeszonym w Okręgowych Izbach Pielęgniarek i Położnych, bezpłatną aplikację mobilną Diagnostic Nurse jako narzędzie edukacyjne wspierające kompetencje diagnostyczne pielęgniarek i studentów pielęgniarstwa w opiece nad pacjentem.

Aplikacja do pobrania ze sklepu Google Play

W załączeniu opis szczegółowy aplikacji DiagNurse oraz ulotka z informacjami dla Użytkowników.
 

 

Zaproszenie na bezpłatną Konferencję „Aktywność fizyczna w prewencji i terapii chorób cywilizacyjnych”

Szanowni Państwo,

W imieniu Komitetu Organizacyjnego serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnej XXIV Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej im. dr n. med. Janiny Fetlińskiej „Aktywność fizyczna w prewencji i terapii chorób cywilizacyjnych”, która odbędzie się w formie stacjonarnej i ON-LINE w dniu 19 kwietnia 2024 roku. Miejsce konferencji: Wydział Nauk o Zdrowiu i Nauk Społecznych PANS im. Ignacego Mościckiego, ul. Wojska Polskiego 51 06-400 Ciechanów. Zapraszamy Państwa do aktywnego udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu i rozpowszechnienie informacji wśród Państwa pracowników dydaktycznych oraz studentów. W załączeniu komunikat oraz linki do logowania.

Z poważaniem

dr n. med. Ewa Wiśniewska

Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu i Nauk Społecznych

Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie

 

Komunikat.docx

Bezpłatny e-book pt: Klinimetria w doskonaleniu jakości świadczeń zdrowotnych i kształcenia na kierunkach medycznych.

Szanowni Państwo,

przekazujemy Państwu link do bezpłatnego e-booka pt: Klinimetria w doskonaleniu jakości świadczeń zdrowotnych i kształcenia na kierunkach medycznych.

Link  https://mazowiecka.edu.pl/klinimetria/index.html

Podręcznik z dostępem bezpłatnym dedykujemy pracownikom medycznym (lekarzom, pielęgniarkom, położnym, fizjoterapeutom, ratownikom medycznym) oraz innym osobom uczest­niczącym w realizacji świadczeń zdrowotnych i kosmetologicznych (dietetykom, psychologom, kosmetologom, opiekunom medycznym itd.), nauczycielom i stu­dentom kierunków przyporządkowanych do dziedziny nauki medyczne i nauki o zdrowiu (lekarski, pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia, ratownictwo me­dyczne, dietetyka, kosmetologia itd.), osobom prowadzącym badania w tej dzie­dzinie, a także samym pacjentom i ich opiekunom nieprofesjonalnym (rodzinom i bliskim).

Zebrane narzędzia standaryzowane, skale i kwestionariusze umożliwią obiektyw­ną ocenę stanu pacjenta/ klienta i jego wydolność funkcjonalną w trakcie realizacji świadczeń zdrowotnych i in., monitorowanie ich skuteczności i jakości, ewaluację organizacji pracy, dydaktyki medycznej; monitoring w procesie kształcenia na kierunkach medycznych, w sprawowaniu opieki nieprofesjonalnej w środowisku życia pacjenta, a także w kolejnych badaniach naukowych. Niniejsze opracowanie wpisuje się w Evidence Based Medicine oraz Evidence Based Practice Nursing w obszarze świadczeń zdrowotnych, kosmetologicznych i in. oraz w programy studiów i realizowane procesy kształcenia na kierunkach medycznych.

Narzędzia klinimetryczne, tj. skale, kwestionariusze i inne narzędzia skupiono w czterech głównych rozdziałach z uszczegóławiającymi je podrozdziałami. W rozdziale pierwszym opisano skale uniwersalne (kwestionariusze i skale ogól­ne; narzędzia psychologiczne mające zastosowanie w świadczeniach zdrowot­nych; narzędzia do oceny efektywności, jakości i organizacji kształcenia symula­cyjnego; skale i kwestionariusze stosowane w badaniu fizykalnym oraz narzędzia mające zastosowanie w promocji zdrowia. Z kolei w rozdziale drugim zebrano sale i kwestionariusze standaryzowane z zastosowaniem wiodącym w niezabie­gowych działach medycyny (w alergologii i pielęgniarstwie alergologicznym, w odniesieniu do osób z chorobami zakaźnymi, w diabetologii i pielęgniarstwie diabetologicznym, w geriatrii i pielęgniarstwie geriatrycznym, w opiece długo­terminowej i pielęgniarstwie w opiece długoterminowej, w opiece paliatywnej i pielęgniarstwie, w urologii /nefrologii i pielęgniarstwie urologicznym/ nefro­logicznym, w dermatologii i pielęgniarstwie dermatologicznym, w psychiatrii i pielęgniarstwie psychiatrycznym, w neonatologii i pielęgniarstwie neonatolo­gicznym, w neurologii i pielęgniarstwie neurologicznym, w podstawowej opiece zdrowotnej, rehabilitacji, pediatrii i pielęgniarstwie pediatrycznym), przy czym mogą one być wykorzystywane również w innych świadczeniach zorientowanych na człowieka zdrowego i/ lub chorego. Z kolei trzeci rozdział poświęcono narzę­dziom i skalom standaryzowanym z zastosowaniem wiodącym w zabiegowych działach medycyny (w chirurgii i pielęgniarstwie chirurgicznym – dwie części; w ortopedii i pielęgniarstwie ortopedycznym; w położnictwie, ginekologii i pie­lęgniarstwie położniczo- ginekologicznym, laryngologii i pielęgniarstwie laryn­gologicznym) z zastrzeżeniem, że zaproponowane narzędzia mogą być również wykorzystywane w innych świadczeniach zorientowanych na człowieka zdrowe­go i/ lub chorego. Rozdział czwarty (Inne) zawiera narzędzia standaryzowane z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia, w tym również w pielęgniarstwie oraz narzędzia dotyczące aktywności fizycznej. Zawiera także wykaz innych wybra­nych skal i kwestionariuszy standaryzowanych dostępnych w literaturze.

Każdy z podrozdziałów zawiera trzy części: wybrane narzędzia standaryzowane; przykłady skal stosowanych w innych państwach a nie walidowanych do wa­runków polskich oraz wykaz skal powszechnie stosowanych. Przedstawiając taki układ treści dajemy Wam możliwość łatwiejszego wyboru narzędzi standaryzowa­nych w zależności od wykonywanej pracy, podmiotu opieki lub rodzaju i zakresu badań, w tym również badań naukowych, a także nauczanych treści i umiejętności zawodowych i badawczych. Z kolei przedstawiając przykłady skal stosowanych w innych państwach a nie walidowanych do warunków polskich zachęcamy do procedury ich walidacji do naszych warunków krajowych jako nowatorskiego przedsięwzięcia naukowo-empirycznego. Natomiast prezentując narzędzia po­wszechnie stosowane mamy nadzieję na pytanie każdego Czytelnika dotyczące powszechności tych narzędzi w jego miejscu pracy i/lub nauki.

Przekazując niniejszy podręcznik mamy ma na celu, przede wszystkim: najwyższą jakość świadczeń zdrowotnych, najwyższą jakość kształcenia na kierunkach studiów przypisanych do dziedziny nauki medyczne i nauki o zdrowiu oraz najwyższą jakość badań naukowych w tej dziedzinie; popularyzację (mających zastosowanie w profilaktyce, diagnostyce, terapii, pielęgnowaniu, rehabilitacji, ratownictwie medycznym, kosme­tologii, dietetyce, psychologii ) kwestionariuszy, skal i innych narzędzi standaryzowanych (wypracowanych w toku badań naukowych) wśród pracowników medycznych (lekarzy, pielęgniarek, położnych, fizjote­rapeutów, ratowników medycznych) i in. (dietetyków, psychologów, kosmetologów, opiekunów medycznych itd.) oraz nauczycieli i studen­tów uczelni kształcących na kierunkach medycznych (lekarski i/ lub pielęgniarstwo i/lub położnictwo i/lub fizjoterapia i/ lub ratownictwo medyczne) i innych (dietetyka, kosmetologia, psychologia), a także za­pewnienie do nich dostępu jak najszerszej grupie społecznej sprawującej opiekę nad drugim człowiekiem i/lub prowadzącym badania w tym zakresie;

– popularyzację Evidence Based Medicine oraz Evidence Based Practice Nursing w podmiotach leczniczych i ośrodkach akademickich poprzez zwiększenie dostępności (popularyzację) narzędzi klinimetrycznych;

– kompatybilność i spójność działań popularyzujących klinimetrię na etapie kształcenia studentów kierunków medycznych oraz w podmiotach leczni­czych realizujących świadczenia zdrowotne;

– popularyzację narzędzi klinimetrycznych do zastosowania przez pacjentów i ich opiekunów w środowisku życia pacjenta;

– popularyzację narzędzi klinimetrycznych (wypracowanych w toku badań naukowych) możliwych do jak szerszego zastosowania w dalszych bada­niach naukowych służących poprawie jakości opieki nad pacjentem i za­pewnienia mu bezpieczeństwa. Wdrażania narzędzi standaryzowanych od samego początku kształtowania aktywności badawczej, czyli od pracy li­cencjackiej i pracy magisterskiej, a także w ramach działalności studenc­kich kół naukowych do zaawansowanych badań naukowych.

Podręcznik (e-book) został przygotowany w ramach projektu „Realizacja projektu „Klinimetria w doskonaleniu jakości świadczeń zdrowotnych i kształcenia na kierunkach medycznych”, nr umowy SONP/SP/515048/2021.

 Mariola Głowacka

 Maciej Słodki

Wydział Nauk o Zdrowiu

tel. (24) 366 54 14 wew. 204

Dane kontaktowe

Beskidzka Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych

43-300 Bielsko-Biała, ul. Warszawska 28

Tel: +48 33 822 81 11 

FAX: +48 33 822 81 13

email: boipip@boipip.org.pl

 

Designed by Caleidoscope Software Services

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok